Датчик рівня палива ДУТ-ИТ2 Інструкція по датчику рівня палива

Паливні датчики серії ДУТ-ИТ2 встановлюються в паливні баки різних транспортних засобів, для контролю над рівнем палива.

 

 

  • Конструктивно датчик виконаний у формі двох алюмінієвих трубок, що коаксіально розташовані одна відносно одної і утворюють між собою конденсатор, місткість якого залежить від міри занурення трубок в паливо, яке грає роль діелектрика.
  • Датчик можна підключати безпосередньо до акумулятора транспортного засобу, завдяки гальванічній розв'язці вимірювальних труб і корпусу з діелектричного матеріалу. Вплив різниці потенціалів нульового дроту контрольного блоку і корпусу паливного бака на точність свідчень в аналоговому датчику виключається.
  • Датчик вимірює температуру палива у верхній області алюмінієвих трубок. У зв'язку з тим, що теплопровідність алюмінію набагато вища, ніж теплопровідність корпусу датчика, показники максимально близькі до реальної температури палива. Дані по температурі передаються за допомогою цифрового інтерфейсу типу RS485 або RS232 для коригування значень рівня палива, який має залежність від температури.
  • Відсутність постійної складової між алюмінієвими трубками підвищує стабільність вимірів при тривалій роботі датчика, оскільки в паливі може бути присутнім певний відсоток вологи і конденсату. Якщо між вимірювальними трубками спостерігається постійна складова, то це призводить до виникнення процесу електролізу і витоків через ізолятори між трубками, що у результаті знижує точність вимірів і призводить до виходу датчика з ладу.
  • При установці датчика у бак при необхідності допустиме укорочення вимірювальної частини трубок, але від номінальної довжини не більше ніж на 70%
  • Передбачений режим автоматичного калібрування. Якщо вимірювальні трубки були укорочені, то необхідно на датчик в сухому стані подати на 2 хвилини живлення від акумулятора.
  • Можлива установка цих датчиків замість штатних датчиків палива, зі збереженням на приладовій панелі транспортного засобу, датчиків контролю рівня палива. Для цієї мети робляться модифікації що мають вихід на приладову панель з можливістю контролю (резервна лампочка, стрілка).
  • Щоб коригувати свідчення рівня палива при їзді по нерівній дорозі (паливо плескається у баці) і при сильних нахилах автомобіля, випускається модель, в яку вбудований акселерометр. Результати тесту такого паливного датчика, що проводяться в умовах руху по пересіченій місцевості, зображені на рис.1. Для чистоти експерименту датчик був встановлений на край бака і працював замість штатного датчика. На графіку, синьою лінією відмічені дані, що показують рівень палива з відключеною корекцією, червона лінія показує рівень палива з поправкою на дані акселерометра. В результаті видно, що з відключеною корекцією показники коливаються в діапазоні від +9% до -9%. З корекційною поправкою акселерометра ці коливання складають не більше 1%.

Показники датчика залежно від міри його заповнення паливом

Графік залежності показників від рівня палива в датчику

Випускаються наступні модифікації датчиків рівня палива:

  1. ДУТ-ИТ21 - має аналоговий вихід. Працює в одному з діапазонів вихідної напруги: 0-5 В або 0-10В. Напруга на виході пропорційно залежить від міри заповнення вимірювальних трубок датчика паливом.
  2. ДУТ-ИТ22 - має частотний вихід. Вихідний сигнал має частотний діапазон 500-1500Гц. Частота вихідного сигналу пропорційно залежить від рівня палива у вимірювальних трубках датчика.
  3. ДУТ-ИТ23 - має вихід RS232. Цифровий протокол обміну даними RS232 сумісний з Omnicomm. Дані передаються на швидкості 19200 біт/с.
  4. ДУТ-ИТ24 - має вихід RS485. Цифровий протокол обміну даними RS485 сумісний з Omnicomm. Дані передаються на швидкості 19200 біт/с.
  5. ДУТ-ИТ26 - датчик має два виходи: частотний і цифровий RS485.
  6. ДУТ-ИТ2*С - датчик з виходом на панель приладів. Є покажчик контролю рівня палива.

Розшифровка маркування датчиків :

ДУТ-ИТ2XCA

А - в датчик вбудований акселерометр

С - є вихід на прилад панелей з можливістю контролю рівня палива

Х - інтерфейс цієї моделі датчика

Приклад маркування: ДУТ-ИТ24СА - датчик з цифровим RS485 інтерфейсом, має вихід на панель приладів і вбудований акселерометр.

Схема датчика рівня палива ДУТ-ИТ2

ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Загальні параметри

-Робочий діапазон температур: -40°С...80°С

-Діапазон температури вимірюваної датчиком: -40°С...80°С

-Похибка при вимірі температури: ≥±2°С

-Періодичність вимірів: 1 сек.

-Автоматична видача даних з інтервалом: 1-255 сек.

-Ступінь захисту від проникнення вологи і пилу: IP66

-Споживча потужність: ≥0,4 Вт

-Напруга живлення: 10-30 В

Відносна похибка у вимірі рівня

-Діапазон температур -20°С...80°С: складає ≥±0,8%

-Діапазон температур -40°С...80°С: складає ≥±1,0%