Цифровий датчик рівня палива ДУ-02М використовується для контролю об'єму рідини в паливних резервуарах. Контроль здійснюється шляхом виміру рівня палива і передачі отриманого значення в аналоговому або цифровому виді для відображення і зберігання на зовнішніх пристроях. Вимірювана рідина повинна мати відносну діелектричну проникність в діапазоні від 1,81 до 3,01 одиниць і бути інертною відносно робочих елементів датчика.

Технічні характеристики датчика

Найменування

Од. вим.

Значення

Доповнення

Габаритні розміри

мм

76х76х738

 

Мінімальна довжина зонду

мм

300±1

Після обрізання

Довжина зонду датчика у базовому виконанні

мм

700±1

Макс. 3000 мм

Рівень пиле- та вологозахисту корпусу

 

IP66

 

Напруга живлення (діапазон)

В

12

(24±6) В

Споживання струму

мА

≤30

 

Напруга аналогового виходу

В

0-2,5
0-5,0
0-10,0

В залежності від модифікації

Опір аналогового виходу

кОм

≥10

 

Інтерфейс цифрового виходу

 

RS485

 

Виведення коду рівня (у діапазоні)

біт

0...1023
0...2047
0...4095

Визначається користувачем

Основна допустима похибка в статичному режимі (від діапазону)

%

0,1

При розрядності 0...1023 біт

Дозвіл в кодах рівня

%

0,1

При розрядності 0...1023 біт

Даних, що максимум виводяться

л

16380

 
 

Роздільна здатність по напрузі на виході (від діапазону)

%

0,1

 

Період накопичення результатів вимірів

сек

12 або 24

У динамічному режимі, вибирається користувачем

Число точок тарування

 

254

Максимум

Об'єм тарованої ємності

л

16380

Максимум

Діапазон температур експлуатації

°С

-31 до 64

 

Діапазон виміру температури датчика

°С

-41 до 99

 

Допустима похибка виміру температури датчика

°С

±1

 

 

Конструкція датчика

Конструктивно датчик включає наступні елементи: корпус з електронним устаткуванням, фланець, зонд (робочу частину) і джгут. Корпус, виконаний згідно з вимогами стандарту захисту IP66, закріплюється на фланці, у верхній його частині.

Зонд датчика є коаксіальним конденсатором, складеним із зовнішньої мідної трубки і вставленого в неї ізольованого стержня. В процесі роботи зонд занурюється в контрольовану рідину. Довжина зонду розраховується як відстань між нижнім краєм зовнішнього електроду і верхньою точкою дренажного отвору.

Зв'язок із зовнішніми пристроями, що включає калібрування датчика, тарування бака і штатні роботи, здійснюється за допомогою джгута дротів (з роз'ємом або без), виведеного з корпусу через спеціальний герметизований штуцер.

Принцип дії

Принцип роботи датчика ґрунтується на ємнісному вимірі рівня рідини, що полягає в лінійній залежності між місткістю зонду-конденсатора і діелектричною проникністю рідини, яка заповнює простір між його електродами. Значення місткості фіксується електронікою датчика, потім робиться його перетворення в стандартний вихідний сигнал (цифровий або аналоговий), який передається на підключені зовнішні пристрої.

Аналогове виведення є значенням напруги пропорційне виміряному об'єму рідини в резервуарі. Адекватні значення рівня палива можна отримати тільки після проведення тарування ємності. Нульове значення напруги виходу відповідає порожньому баку, максимальне значення - повному баку. Значення відповідності літражу і напруги заносяться в таблицю тарування. Максимальне значення аналогового виведення Umax залежить від конкретної модифікації датчика: для датчиків типу ДУ-02М-А-2,5 воно дорівнює 2,5 В, для типу ДУ-02М-А-5,0 - 5,0 В, для типу ДУ-02М-А-10 - 10,0 В.

Цифрове уявлення інформації про об'єм вимірюваної рідини може бути представлене в двох видах: в літрах або умовних кодах.

Об'єм залишкового палива в літрах, як і у випадку аналогового виходу, може бути виданий тільки після проведення тарування.

Виведення кодів рівня може бути прямим або зворотним. У режимі прямого виведення коду порожньому баку привласнюється значення 0, а повному, залежно від розрядності - 1023, 2047 або 4095. У режимі зворотного виведення коду - порожньому баку привласнюється значення 1023 (а також 2047 або 4095, залежно від розрядності), а повному - 0.